Pierwszy koncert w wiosennym cyklu dobędzie się już 9 kwietnia. Na scenę klubu Alchemia wkroczy grupa Swedish Azz czyli szwedzko –austriacki kolektyw, w którym splatają się wielkie narracje improwizatorskie o źródłach jazzowych z wrażliwością eksperymentalnej sceny elektronicznej i którego muzyka to hołd złożony wybitnym postaciom szwedzkiej sceny jazzowej pianiście Larsowi Wernerowi i Larsowi Gullinowi.
Niespełna miesiąc później 7 maja na będzie okazja przysłuchać się uważnie zespołowi RARA AVIS złożonemu z jednej strony z młodych włoskich muzyków z drugiej z niezaprzeczalnej gwiazdy światowej improwizacji Kenem Vandermarkiem. Razem, jako równorzędni muzyczni partnerzy przeprowadzą nas przez fascynujące przestrzenie muzyki współczesnej, sięgną po dźwiękowy minimalizm i improwizatorski rozmach.
Nie będzie przesadą stwierdzić, że na trzecią odsłonę Krakow Jazz Autumn Preview, 23 maja, czeka być może najwięcej miłośników odważnej jazzowej improwizacji, bo też i co można pomyśleć kiedy na jednej scenie spotkać się mają zapewne najważniejszy dziś pianista jazzowy Matthew Shipp – twórca, który został gwiazdą na swoich warunkach nie ulegając nigdy kompromisom oraz legenda nowojorskiego freejazzu saksofonista Sabir Mateen.
A 29 maja muzyczna uczta na miarę finału! Na deskach Alchemii zobaczymy starych znajomych, wirtuoza kontrabasu, kompozytora i kluczową postać dzisiejszej europejskiej improwizacji Barry’ego Guy oraz skrzypaczkę Mayę Homburger. Ale nie w otoczeniu obszernych orkiestrowych ansambli, lecz w kameralnym trio wspartym ogromnym talentem jednego z najbardziej oryginalnych mistrzów perkusji, Szwajcara, Lucasa Niggli.