Jest jednym z najważniejszych przedstawicieli free jazzu i muzyki improwizowanej. Jego styl cechuje ostry, nieokrzesany ton, oraz liryczność. Energiczny sposób grania improwizacji przez Brötzmanna został nazwany brötzen (niem.), co się przysłużyło do nadania mu przydomku 'najgłośniejszego saksofonisty świata'. Gra również na klarnecie i na węgierskim instrumencie dętym tarogato. Barwa tonu Brötzmanna nie owija niczego w bawełnę, a jego solówki często osiągają dużą intensywność.
Gustafsson rozpoczął naukę od gry na flecie. Jako nastolatek grał w różnych jazz-rockowych i punkowych zespołach w rodzinnym Umeå. Z muzyką improwizowaną zetknął się w 1982 r. grając z perkusistą i wibrafonistą Kjellem Nordesonem. Wraz z nim oraz kontrabasistą Peterem Jansonem współtworzył w 1986 r. AALY Trio. Od 1985 r. […]
Wybitny, polski, multiinstrumentalista. Grał ze sławami europejskiej i amerykańskiej sceny jazzowej. Jego zdaniem jedną z najważniejszych rzeczy w sztuce jest niezatracanie własnej indywidualności.
Jeden z najchętniej zapraszanych do współpracy bębniarzy/perkusistów sceny, zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i w Europie przez muzyków takich jak Peter Brotzmann czy Fred Lonberg-Holm.
Obecnie jest uważany za jednego z najciekawszych perkusistów, którego gra w dużej mierze opiera się wszelkim porównaniom. Sięga zarówno po środki znane z zespołów free jazzowych oraz po rytmy i instrumenty etniczne.
Wybitna osobowość, jeden z najbardziej cenionych muzyków na świecie. Multinustrumentalista (także kompozytor i poeta) rozpoczynał karierę muzyka od nauki gry na trąbce w zespole szkolnym; potem (w latach 1964-66) grał w zespole wojskowym stacjonując w Niemczech. Stosunkowo wcześnie zadebiutował: już w 1967 roku nagrał album z Cliffordem Thorntonem oraz koncertował z […]
Niezwykle utalentowany perkusista Tim Daisy jest jedną z podpór chicagowskiej sceny jazzowej (tzw. młodego Chicago). Tim jest jednym z muzyków, którzy byli przy „narodzinach” Krakowskiej Jesieni Jazzowej.
Dorastał w Cape Cod, gdzie przygodę z muzyką rozpoczął od gry na puzonie w wieku 10 lat. Gdy miał 13 lat wraz z rodziną przeniósł się do Chicago. Wkrótce później zainteresował się jazzem i rozpoczął naukę gry na gitarze basowej oraz naukę teorii muzyki ze szczególnym naciskiem na jazz. W […]
Może uchodzić za najwspanialszego saksofonistę od czasu Johna Coltrana. Parker to prawdziwy artysta, który dzięki wspaniałej technice i improwizatorskiej inwencji, zmienia nasze pojęcie o grze na saksofonie.
Jest wirtuozem kontrabasu, posługującym się niezliczoną liczbą konwencjonalnych i niekonwencjonalnych technik. Równie dobrze jak w jazzie czuje się w muzyce klasycznej i współczesnej.
Od kilku lat, jeden z najważniejszych muzyków współczesnego jazzu. Rewelacyjnie sprawny saksofonista (przede wszystkim tenorowy) i klarnecista (przede wszystkim basowy). Jego gra na obu tych instrumentach, powoduje, że znaleźć się on powinien pośród najwybitniejszych przedstawicieli obu tych instrumentów we współczesnym jazzie. Winien być jednak postrzegany także jako animator jazzowej sceny. Wielość projektów, które prowadzi doprawdy imponuje.
Trevor WATTS jest prawdziwą legendą brytyjskiej sceny, począwszy od prowadzenia w latach 60tych jak „Spontaneous Music Ensemble” wraz z Johnem Stevensem jak i włąsnych grup „Amalgam” oraz „Moire Music”.