Wianki – Święto Muzyki 2018 – Scena alternatywna

Już 23 czerwca cały Kraków będzie tańczyć i śpiewać. Scena Alternatywna będzie zlokalizowana w sercu Kazimierza – na Placu Nowym.

Scena Alternatywna powstała we współpracy z Klubem Alchemii i Kolektywem Kolory. W tym roku alternatywa wybrzmi z nieoczywistych miejsc. Z okien na placu Nowym zagrają Maniucha i Ksawery, czyli duet, który w autorski sposób łączy jazzową improwizację z ginącymi pieśniami ukraińskiego polesia, ponadto zagra tam międzynarodowej sławy trębacz, improwizator, kompozytor Artur Majewski.

Na scenie usytuowanej na placu Nowym zagra Veda Sound, muzycy związani z warszawską wytwórnią Lado ABC, którzy zabiorą publiczność w transcendentalną podróż gdzieś pomiędzy Walimem, a Jaipurem.

Oprócz nich dla publiczności wystąpi zespół grający jedyne w swoim rodzaju połączenie brzmień gitarowo-elektronicznych z transowymi rytmami – Alameda 5. 

Wszystkie wydarzenia w ramach Wianków – Święta Muzyki są bezpłatne i otwarte.

LINE – UP:

17:30 Artur Majewski
18:00 Weda Sound (Zabrodzki/Tyciński)
19:00 Alameda 5
20:15 Meek Oh Why
21:15 Maniucha i Ksawery

 

UWAGA! UWAGA!

W związku z realizacją imprezy miejskiej Wianki – Święto Muzyki  2018 w dniu 23.06.2018 od godziny 8.00 rano do godziny 24.00 ulica Estery wzdłuż Placu Nowego, na odcinku pomiędzy adresami ul. Warszauera 1 i Estery 16 będzie wyłączona z ruchu samochodowego  oraz możliwości parkowania pojazdów, w tym rowerów.

Informujemy również, że próby do koncertów będą odbywały się w godzinach: 13.00 do 15.30 a same koncerty od godziny 17.30 do 22.00.

Za wszelkie utrudnienia i niedogodności z tym związane serdecznie Państwa przepraszamy.

Jakiekolwiek problemy lub uwagi prosimy zgłaszać telefonicznie pod numerem 517612622

Fundacja Dom Kultury Alchemia

Współorganizator Imprezy Wianki Święto Muzyki 2018

 

ARTUR MAJEWSKI

 

Artur Majewski – trębacz, improwizator, kompozytor, urodzony w 1978 r.

Koncertował poza Polską m.in. w USA, Japonii, Anglii, Izraelu, Holandii, Belgii, Francji, Niemczech, Austrii, Włoszech i Słowenii. Wystąpił m.in. na Gdynia Summer Jazz Days 2001, JVC Warsaw Jazz Festival 2002, Warsaw Summer Jazz Days 2002, Sergey Kuryokhin Festival 2003 w Berlinie, Eurosonic Festival 2004 w Groningen, w Holandii i 26th Jazzfestival Saalfelden w Austrii (2004), Leipziger Jazz Tage 2005 w Lipsku, Jazz Im Goethe Garten 2006 Festival w Lisbonie, Tel Aviv White Night Festival w Izraelu (2008), World Music Festival – Chicago 2009, Umbrella Music Festival – Chicago 2012.

Wydał 15 autorskich płyt z zespołami Mikrokolektyw, Foton Quartet, Kaluza/Majewski/Mazur/Suchar Tone Hunting, Robotobibok, Fernandez/Majewski/Mazur trio oraz solo dla wytwórni m.in.: Delmark Records, CleanFeehttps://arturmajewski.bandcamp.com/track/solo-live-3-syncoped, Not Two.

Występował z takimi muzykami jak: Rob Mazurek, Fred Anderson, Nicole Mitchell, Josh Abrams, Mike Reed, Chad Taylor, Noel Kupersmith, Matt Lux, Jason Adasiewicz, Mat Bauder, Jason Ajemian, Noritaka Tanaka, Nate McBride, John Herndon, Tim Mulvenna, Steve Hunt, Harrison Bankhead,  Edward Wilkerson Jr., Jim Baker,  Mauricio Takara, Richard Ribeiro, Zlatko Kaucic, Noël Akchoté,  Agustí Fernández, Lotte Anker,  Tomaz Grom, Kuba Suchar, Kazuhisa Uchihashi, Rafał Mazur, Anna Kaluza, Michał Biela, Gerard Lebik.

Współpracuje z zespołami: EXPLODING STAR ORCHESTRA, JOSHUA ABRAMS  NATURAL INFORMATION SOCIETY.

http://ninateka.pl/film/artur-majewski-solo-nina-na-ucho

https://arturmajewski.bandcamp.com/track/solo-live-3-syncope

 

MANIUCHA I KSAWERY

MANIUCHA I KSAWERY to duet, który w autorski sposób łączy jazzową improwizację z ginącymi pieśniami ukraińskiego Polesia. W swoich kompozycjach przywołują pieśni wiosenne, żniwne, weselne, miłosne, dziadowskie, kolędy i kołysanki, łącząc je w opowieści odwzorowujące cykle przyrody i ludzkiego życia. Wspólnie snują opowieści przekraczając granice czasu i gatunków muzycznych, czerpiąc z wieloletnich podróży Maniuchy do śpiewaczek z ukraińskich wsi i wspólnej muzycznej wyobraźni. Niejednokrotnie sięgają także do archiwalnych nagrań z polskich wsi tego terenu.

Debiutancka płyta Oj borom, borom to próba stworzenia wielopłaszczyznowej opowieści na bazie archaicznych pieśni zachodniego Polesia. Punktem wyjścia są wiosenne, weselne i miłosne pieśni ze wsi Kurczyca pod Nowogradem Wołyńskim, zasłyszane opowieści, bajki zapisane w tych okolicach przez Oskara Kolberga.

Technika śpiewu, ładunek emocjonalny zawarty w samym materiale muzycznym, ale też pamięć sytuacji, ludzi, przyrody, opowieści towarzyszących pieśniom są pretekstem do wspólnego muzykowania. Opowieść snują wspólnie głos i kontrabas – jako równorzędni jej narratorzy.

Kontrabas nie tylko towarzyszy, ale też samodzielnie opowiada, dialoguje z pieśniami i opowieściami. Głos i kontrabas stają się równoważnymi uczestnikami muzycznej sytuacji, ich role się przenikają, równoważą, wymieniają. W toku poszukiwań okazuje się, że muzyka wiejska i improwizowana to bliskie sobie języki, czy wręcz lokalne odmiany jednego języka.

 

VEDA SOUND

Veda Sound czyli Bartłomiej Tyciński (Mitch & Mitch, Slalom, Starzy Singers) i Piotr Zabrodzki (LXMP, 67,5 Minut Projekt, Efekt Moozgu) w nowej reinkarnacji muzycznej. Muzycy związani z warszawską wytwórnią Lado ABC wyruszają w transcendentalną podróż gdzieś pomiędzy Walimem a Jaipurem.

„Ta płyta jest jak ścieżka dźwiękowa do niemego filmu: dużo się dzieje, choć muzyka raczej pobudza wyobraźnię, niż kieruje ją w konkretnym kierunku. Tytuł całości jest bardzo adekwatny. Oba utwory są podróżą, w której ścieżki zaczynające się w odległych od siebie miejscach biegną do jakiejś pozaczasowej jedności.” (Jacek Świąder, Wyborcza.pl)

„W pierwszym z dwóch utworów, Walim, startują gdzieś z okolic muzyki indyjskiej widzianej z perspektywy Europy Zachodniej. Motywy psychodeliczne są czytelne, gitarowe akordy wybrzmiewają na pulsującym, syntezatorowym tle. Słuchać głośno. Utwór drugi, Jaipur, to kosmiczna raga, wciągająca stokroć bardziej. Przy pierwszym można odlecieć, przy drugim – ostro się zamyślić.” (Bartek Chaciński, Polifonia)

„W ogóle nie wiem o co chodzi.” (Pan Marian)

https://vedasound.bandcamp.com/track/jaipur

https://ladoabc.com/pl/sklep/walim_jaipur_express

 

Meek, Oh Why?

Meek, Oh Why? to pięcioosobowy zespół o unikatowym brzmieniu, balansujący pomiędzy wpływami muzyki elektronicznej, hip-hopu i nowoczesnego jazzu. Przy użyciu rapowanego słowa i nieograniczonej niczym otwartości muzycznej, zespół podczas koncertu w hipnotyczny sposób przeprowadza odbiorców przez podróż pełną skrajności, znajdującą jednak spójność pomiędzy wszystkimi elementami.
 
Od lirycznych, tajemniczych poszukiwań, aż po kipiący ze sceny żywioł.
 
Lider zespołu Mikołaj Kubicki odpowiedzialny za słowno-muzyczną całość jest wokalistą i trębaczem, a oprócz niego w skład zespołu wchodzą jeszcze: Mateusz Hulbój (wokal, elektronika live), Wawrzyniec Topa (basówka, synthy basowe), Maciej Porada (piano, elektronika live), Karol Szczygieł (pad perkusyjny, crash, elektronika live).

ALAMEDA 5

Alameda 5 to bydgosko-toruńska grupa grająca psychodeliczną muzykę avant rockową – jedyne w swoim rodzaju połączenie brzmień gitarowo-elektronicznych z transowymi rytmami,  To muzyka często zmierzająca w stronę kosmicznego funka z nawiązaniami do nowej fali, postrocka a nawet rocka progresywnego.

Kwintet został powołany do życia jesienią 2014 r. i był następstwem działań grupy Alameda Trio, znanej z dobrze przyjętego albumu „Późne królestwo” (Instant Classic, 2013). Grupę Alameda 5 tworzy pięciu doświadczonych instrumentalistów, którzy urodzili się w latach 60., 70. i 80. Rytmiczne fundamenty zespołu to perkusista Jacek Buhl (ex-Variete, ex-Trytony, Jachna/Mazurkiewicz/Buhl, Trzy Tony, Glabulator) i perkusjonista Rafał Iwański (HATI, Innercity Ensemble, Kapital, X-Navi:Et, Voices of the Cosmos). Tonalny trzon stanowią gitarzyści Mikołaj Zieliński (T’ien Lai, Rara, Alameda Duo) oraz Kuba Ziołek (Stara Rzeka, Innercity Ensemble, Kapital, T’ien Lai, Alameda Duo, Ed Wood). Skład uzupełnia obsługujący instrumenty elektroniczne oraz syntezatory Łukasz Jędrzejczak (T’ien Lai, Duży Jack, ex-So Slow).

Pierwszy podwójny album „Duch tornada” (Instant Classic, maj 2015, CD; siepień 2016, winyl) zebrał garść entuzjastycznych recenzji, był wysoko notowany w wielu rocznych zestawieniach. Grupa od pierwszego koncertu na Unsound Festival w Krakowie (2014) zagrała kilkadziesiąt koncertów w Polsce (m.in. Cafe Kulturalna w Warszawie, Hydrozagadka w Warszawie, Fabryka Sztuki w Łodzi, MCK w Bydgoszczy, NRD w Toruniu, Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku, LAS w Poznaniu, Centrum Kultury im. Norwida w Nowej Hucie, Plac Zabaw w Warszawie, Wirydarz Centrum Kultury w Lublinie) oraz na kilku festiwalach jak m.in. Avant Art Festival (Wrocław), Mózg Festival (Warszawa), Green ZOO Festival (Kraków), Festiwal Mięty Pole (Grodzisk Mazowiecki), PiotrkOff Art Festival, za każdym razem spotykając się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony publiczności.

Drugi album zespołu “Eurodrome” ukaże się na przełomie 2018/2019 r. nakładem Instant Classic. Zapowiedzią albumu jest maxi-singiel “CDTE” opublikowany w internecie w na początku maja 2018 roku.

 

 

Inne linki:

Spectra: https://www.youtube.com/watch?v=PzeNT8cMne8

 

Duch tornada (Title Track): https://www.youtube.com/watch?v=A_pMSBKpFg8

 

Fragment koncertu z 2015 r.: https://www.youtube.com/watch?v=SWBJ3i7gILw

 

https://alamedacountydeathcult.bandcamp.com

 

 

Dodaj komentarz