The Resonance Ensemble – wieczór IV

22 Lis 19:00
2064 dni temu piątek
The Resonance Ensemble – wieczór IV
Po dwu latach przerwy powraca Resonance Kena Vandermarka – grupa ucieleśniająca jedną z najważniejszych idei festiwalu – kreowania artystycznych zdarzeń pomiędzy artystami pochodzącymi z różnych krajów.

Przez sześć lat istnienia, ten amerykańsko-szwedzko-ukraińsko-polski zespół, stał się jednym z najważniejszych regularnie działających, improwizujących, dużych ansambli na światowej scenie.

Urodził się jednak tu, w Krakowie, tutaj też dokonał swoich pierwszych nagrań, utrwalonych zresztą przez krakowską Not Two Records w imponującym 10 płytowym boxie, dokumentującym zarówno pracę małych formacji, jak i wielki orkiestrowy finał.

Podobnie będzie i tym razem. Resonance powraca na festiwal w odsłonach kameralnych oraz jako wielkoformatowy band, ale już w nieco innym składzie.

Usłyszymy więc starych znajomych sprzed lat m.in. Tima Daisy’ego, Dave’a Rempisa, Michaela Zeranga, Stevea Swella, Mikołaja Trzaskę, a także muzyków mających nieco krótszy staż w słynnej grupie, jak choćby amerykański gitarzysta basowy Devin Hoff czy znany doskonale polskiej publiczności klarnecista Wacław Zimpel.

SKŁAD WIECZÓR IV

Tim Daisy, Per-Âke Holmlander

Waclaw Zimpel, Michael Zerang

Tim Daisy, Dave Rempis, Ken Vandermark, Michael Zergang

 

Bilety 35 zł w przedsprzedaży, 45 zł w dniu koncertu

Tim Daisy (fot. K.Pałetko)

Tim Daisy (fot. K.Pałetko)

Biografia: Tim Daisy

Biografia: Tim Daisy

drums, percussion

Niezwykle utalentowany perkusista Tim Daisy jest jedną z podpór chicagowskiej sceny jazzowej (tzw. młodego Chicago). Tim jest jednym z muzyków, którzy byli przy „narodzinach” Krakowskiej Jesieni Jazzowej.

Biografia: Ken Vandermark

Biografia: Ken Vandermark

saksofonista, klarnecista

Od kilku lat, jeden z najważniejszych muzyków współczesnego jazzu. Rewelacyjnie sprawny saksofonista (przede wszystkim tenorowy) i klarnecista (przede wszystkim basowy). Jego gra na obu tych instrumentach, powoduje, że znaleźć się on powinien pośród najwybitniejszych przedstawicieli obu tych instrumentów we współczesnym jazzie. Winien być jednak postrzegany także jako animator jazzowej sceny. Wielość projektów, które prowadzi doprawdy imponuje.

Dodaj komentarz