Mazzoll Arhythmic Night 1 feat. Yatera

Jerzy Mazzoll – klarnet

Alex Clov – alto sax, bari sax

Piotr Wojnarowski – double bass

Liliana Zieniawa – drums

 

Bilety: 30 zł przedsprzedaż, 40 zł w dniu koncertu

KARNET na dwa koncerty (05,06 grudnia) 50 zł

Historia współpracy zaczęła się zimą na scenie jednego z warszawskich klubów. Muzycy krakowskiego składu pojawili się wtedy na sesji prowadzonej przez Mazzolla. Zaintrygowani wspólnym brzmieniem, które osiągnęli grając razem na scenie, wymienili się kontaktami. Kontynuacją tej muzycznej znajomości był festiwal Gadafest, gdzie Alex Clov zagościł na koncercie Jerzy Mazzoll & Friends. Tam też zrodziła się idea zagrania wspólnego  koncertu w Krakowie. Jeśli chodzi o repertuar, wybór padł na Arhythmic Perfection.

Mazzoll & Arhythmic Perfection to legendarny skład polskiej sceny jazzowej, założony na początku lat 90. przez Jerzego Mazzolla. W pierwszym składzie grupy obok klarnecisty Mazzolla byli Janusz Zdunek, Sławomir Janicki, Jacek Majewski i Tomasz Gwinciński. W swoim pierwotnym składzie nagrali trzy płyty: debiutancką „A” z 1995 roku, „Out Out to Lunch” z 1996 i „Rozmowy s catem” z Kazikiem Staszewskim.

Po ponad 20 latach od wydania pierwszej płyty, kompozycje Mazzolla powracają na scenę. Do wykonania nowych interpretacji zostali zaproszeni muzycy z krakowskiego składu Yatera. Stylistyka zespołu jest inspirowana krakowskim smogiem, brudem i maskami przemysłowymi. Projekt powstał oryginalnie, aby stworzyć muzykę do filmu dokumentalnego o smogu, jednak aranże, które stworzyli, skusiły muzyków, aby kontynuować tę muzyczną ideę, co zaowocowało wydaniem debiutanckiej płyty tria – „Pathology of the Lungs”.

 

Biografia: Mazzoll

Biografia: Mazzoll

Mazzoll jest uważany za jednego z najciekawszych obecnie klarnecistów w Polsce (Jazz Forum, „Drgawy” TVP1). Swoją kosekewentną praktyką przyczynił się do prawdziwego renesansu klarnetu na polskiej scenie muzyki improwizowanej, można też powiedzieć, że był pierwszym polskim basklarnecistą. Inspirował i nadal inspiruje całe pokolenia improwizatorów. Główną oś jego pracy twórczej stanowi […]

Dodaj komentarz