15.05.2024 godz.20:00
Bilety: 40 zł w przesprzedaży / 50 zł w dniu koncertu
www.alchemia.com.pl
Zapraszamy na koncert, który stanowi jeden z wielu przystanków w europejskiej trasie tria perkusisty Marcelo Von Schultza (ARG), basisty Pablo Vazqueza (ARG) i pianisty Eli Wallace’a (NYC).
Muzycy spotkali się w tym składzie po raz pierwszy w klubie Prez Jazz w Buenos Aires w kwietniu 2023 roku. Natychmiast odkryli między sobą symbiotyczne połączenie muzyczne, zręcznie poruszając się między warstwami zawiłych rytmów, wybuchowego noise’u, lirycznej melodyki i tworząc subtelne przestrzenie, w całej ich dźwiękowej rozmaitości. Trio podkreśla tę niehierarchiczną dynamikę grupy, dając każdemu muzykowi przestrzeń do inicjowania nowych pomysłów muzycznych, które grupa chwyta i wynosi na nowe poziomy.
Podczas tego koncertu muzycy wystąpią w kwartecie z krakowskim gitarzystą i improwizatorem Michałem Dymnym.
skład:
Marcelo Von Schultz – perkusja
Eli Wallace – klawisze
Pablo Vazquez – bas
Michał Dymny – gitara
Marcelo Von Schultz (Buenos Aires, Argentyna) – muzyk, perkusista i pedagog. Pochodzi z jazzowej i kreatywnej sceny muzycznej na zachód od Buenos Aires (Derviche, Doña María, Antü).
Od kilku lat poświęcił się eksploracji i rozwojowi muzyki improwizowanej i free jazzu. Nagrał dwie płyty z Catriel Nievas, Dùo (2014) i Tùneles (2016), obie wydane przez francuską wytwórnię Adaptador Records oraz Mokita (z Cecilią Quinteros, Christophem Gallio i Alexem Elgierem) pod redakcją portugalskiej wytwórni Creative Sources. Obecnie współpracuje między innymi z Derviche (z Luciano Peraltą i Leopoldo Janínem), Motor (z Sofíą Salvo i Gustavo Obligado), Haiti (z Cecilią Quinteros i Sergio Merce) oraz Hernánem Samá (dúo). Uczy także gry na perkusji afro-łacińskiej w klasie perkusyjnej w Luján Art School José Ferrari (Prow. Buenos Aires).
Pablo Vazquez (Buenos Aires, Argentyna) – kontrabasista, muzyk- eksperymentator. Koncertował i podróżował po Ameryce Południowej i Europie (Niemcy, Portugalia, Polska, Holandia, Węgry, Słowacja itp.) grając z Vasco Trillą, Eli Wallace, Diego Caicedo, El Pricto, Albertem Cirerą, Ricardo Tejero, Amandą Irarrazabal, Hui Chun Lin, John Hughes, Yedo Gibson, Luis Vicente, Gustavo Obligado, Miguel Mira, Jorge Torrecillas Ensemble, Ligia Liberatori, Marcelo Von Schultz i wielu innych. Jego muzyka została wydana przez Discordian Records (Barcelona) i Creative Sources (Lisboa).
Eli Wallace (Brooklyn, Nowy Jork, Stany Zjednoczone) to pianista, improwizator i kompozytor prowadzący własne projekty, współpracujący z innymi podobnie myślącymi artystami. Współkurator interdyscyplinarnej serii performansów Invocation. Jego twórczość pianistyczna odzwierciedla szerokie środowisko doświadczeń związanych z muzyką klasyczną, jazzem i swobodną improwizacją, obejmującą wyszukane przygotowania fortepianowe, które według Johna Lewisa (The Guardian) „… przesuwają granice preparowanego fortepianu”. W jego kompozycjach wykorzystuje strategie zapisu nutowego, aby poszerzyć sposób, w jaki muzycy wytwarzają dźwięk i sposoby interakcji. W ciągu ostatniej dekady wydał dziesiątki albumów i występował w cenionych miejscach, takich jak The Stone, Nowy Jork, NY, Roulette, Brooklyn, NY, Mizzou International Composers Festival, Columbia, MI i Experimental Sound Studio, Chicago, IL .
Wallace instantly ignited Prez Jazz in Buenos Aires, Argentina. Immediately they discovered a symbiotic
musical connection, deftly navigating between intricate rhythmic pockets, bombastic noisy layers,
saccharine melodicism, and subtle spaces involving overtones produced on their respective instruments.
trio highlights this non-hierarchical group dynamic by giving each player the space to instigate new
musical ideas that the group latches onto and carries to new places. During this tour they will bring this
kinetic group sound to every performance, displaying interconnectedness as an ensemble while
simultaneously featuring each individual. Below are videos from their first performance and biographies
of each player.
and composer who resides in
Brooklyn, NY, leading his own projects,
collaborating with other like-minded
artists, and co-curating the
interdisciplinary performance series
Invocation. His work as a pianist
displays his vast milieu of experiences
from classical, jazz, and free
improvisation, incorporating elaborate
piano preparations that John Lewis
(The Guardian) says is „…pushing the
boundaries of the prepared piano.” His
compositions employ notational
strategies to broaden how musicians produce sound and the ways in which they interact. Over the past
decade, he has appeared on dozens of albums and performed at esteemed venues such as The Stone,
New York, NY, Roulette, Brooklyn, NY, Mizzou International Composers Festival, Columbia, MI, and
Experimental Sound Studio, Chicago, IL.
creative music scene of the west of Buenos Aires (Derviche, Doña María, Antü). For several years he’s
been dedicated to the exploration and
development of improvised music and free
jazz. He has recorded two albums with Catriel
Nievas, Dùo (2014) and Tùneles (2016) both
released by French label Adaptador Records,
and Mokita (with Cecilia Quinteros, Christoph
Gallio and Alex Elgier) edited by Portuguese
label Creative Sources. Currently he’s working
with Derviche (with Luciano Peralta and
Leopoldo Janín), Motor (with Sofía Salvo and
Gustavo Obligado),Haiti (with Cecilia
Quinteros and Sergio Merce), and Hernán
Samá (dúo), among many others. Also
teaches Afro-Latin Percussion, belonging to
the Drumset degree at Luján Art School José
Ferrari (Prov. Of Buenos Aires).
electronics. Buenos Aires, Argentina. He made
concerts and tours in South America and Europe
(Germany, Portugal, Poland, Holland, Hungary,
Slovakia, etc) playing with Vasco Trilla, Eli
Wallace, Diego Caicedo, El Pricto , Albert Cirera,
Ricardo Tejero, Amanda Irarrazabal, Hui Chun Lin,
John Hughes, Yedo Gibson, Luis Vicente, Gustavo
Obligado, Miguel Mira, Jorge Torrecillas Ensemble,
Ligia Liberatori, Marcelo Von Schultz and many
others. His music was released by Discordian
Records (Barcelona) and Creative Sources
(Lisboa).