Mazzoll Arhythmic Night 2

Mazzmelancholie (Mazzoll/Skrzyński)

Mazzoll i Sowy Polski (Michał Szturomski)

 

Bilety: 30 zł przedsprzedaż, 40 zł w dniu koncertu

KARNET na dwa koncerty (05,06 grudnia) 50 zł

Mazzoll jest uważany za jednego z najciekawszych obecnie klarnecistów w Polsce (Jazz Forum, „Drgawy” TVP1). Swoją kosekewentną praktyką przyczynił się do prawdziwego renesansu klarnetu na polskiej scenie muzyki improwizowanej, można też powiedzieć, że był pierwszym polskim basklarnecistą. Inspirował i nadal inspiruje całe pokolenia improwizatorów. Główną oś jego pracy twórczej stanowi idea arhytmii jako akceptacji błędu i dowartościowania tego wszystkiego, co odrzucamy jako wykonawcze niedoskonałości.

Od lat jego sztandarowy utwór stanowi kompozycja „jeden dźwięk” opierająca się na około godzinnym, nieprzerwanym wykonaniu na klarnecie basowym najniższego dźwięku C, co jest możliwe przy użyciu techniki oddechu cyrkulacyjnego, któ®ą Mazzoll opanował po mistrzowsku. Wykorzystuje w swojej grze zarówno elementy klasyki jak i muzyki współczesnej; reprezentuje linię jazzowych klarnecistów: Goodman, La Porta, Giufree, Lacy(ss).

Ma na swoim koncie współpracę z wieloma znakomitymi postaciami europejskiego jazzu, jako klarnecista i kompozytor: Django Bates, Alfred Harth, Jeffrey Morgan, Vytautas Labutis, Niels Landgren, Tony Oxley. Oprócz debiutanckiej płyty Mazzoll & Arhythmic Perfection „a”, wydał w Europie zachodniej płytę „Newborn” trio Perplex: Mazzoll – Chastka – Hölker, którą wyprodukował znany angielski perkusista Tony Oxley. Inne albumy wydane pod jego marką to m.in. „out out to lunch” „single 3” „ rozmowy s Catem” we współpracy z Kazikiem Staszewskim. Zagrał też gościnnie na płycie „Kablox – niesłyna histaria” grupy Kury Tymona Tymańskiego.

Jest autorem muzyki do awangardowych filmów i multimedialnych instalacji (Bolero, Point City, Midnight Shakespeare) w Polsce, Holandii i Niemczech, a także pełnometrażowego filmu fabularnego „jutro będzie niebo” w reż. J. Marszewskiego i filmu dokumentalnego „ Słowa jak ściany” o Małgorzacie Hillar (TVP2).

Jest współtwórcą formy scenicznej zwanej dyfuzją, która powstała przy współpracy z R. Knuthem w ramach projektu Diffusion Ensamble, gdzie brał udział w pokazach obok takich artystów, jak: Harald Naegeli, Jenny Holzer, Felix Droese. Obecnie współpracuje z Igorem Boxx (połową jednej z najsławniejszych poza granicami kraju polskiej grupy Skalpel), Emiterem (legendarna grupa Ewa Braun). Oraz zespołem Lipali. Grywa na festiwalach w kraju i za granicą (Wilde Töne, Jazz Baltica, Warsaw Summer Jazz Days), a także sam jest ich organizatorem (m.in. wszystkie krajowe i zagraniczne edycje festiwalu Art Depot oraz Yass-no, a obecnie Arhythmic Perfection Plan w Filharmonii im Mieczysława Karłowicza w Szczecinie).

W swojej dyskografii ma ponad 20 albumów ( w tym studyjne i koncertowe), a jeszcze w tym roku mają ukazać kolejne dwa.

 

Fot. Renata Dąbrowska

Dodaj komentarz