Jest w tym ziarnko prawdy, ale „zanurzone w septymowych akordach rozedrgane debilizmy” (Schulz) sięgają znacznie wyżej.
Przede wszystkim są hołdem dla prawdziwych bohaterów ery tuż-przedkosmicznej: Dicka Hymana i Mary Mayo, Oscara Niemeyera i Lucio Costy, Michelangelo Borettiego i Gregorio Lavandiniego.
Hołdem dla osobników utopijnie wierzących w ludzkość.
Hołdem dla maszyn ze wschodu (Korg) i zachodu (Moog).
Hołdem dla pracujących żon – Anny i Zofii. Jednak „Żony w pracy” oprócz bycia hołdem hołdów, przynoszą również, a nawet przede wszystkim, jedno pytanie z gruntu fundamentalne – „Jak wy to będziecie grać na żywo?”.
Piotr Zabrodzki / syntezatory, organy, inne
Macio Moretti / perkusja, bas syntezator, inne
Bilety 20 zł
BIO:
LXMP to duet, który powinien być trio albo kwartetem, tyle, że we dwóch jest fajniej.
Założony w 2009 z miłości do Korgów MS-20 przez Piotra Zabrodzkiego i Macia Morettiego szybko zdewaluował ich poprzedni duet 60 Minut Projekt stając się pełnoprawnym zespołem.
Przez 7 lat działalności wydali 2 płyty we dwóch, 3 płyty (i jedną kasetę) z gośćmi (Chad Popple, Kazuhisa Uchihashi, Tabata Mitsuru, Clayton Thomas) i jedną ręcznie tłoczoną 4-calówkę z kolegami (jako Napalm Of Death).
W 2013 w ramach ogrywania płyty „Back To The Future Shock”, będącej ulepszoną wersją „Future Shock” Herbiego Hancocka, objechali pół Europy z The Kurws, pół Ameryki Północnej z Deerhoof i ćwierć Ameryki Południowej sami.
W marcu 2016 Lado ABC wydało ich najnowszą płytę zatytułowaną „Żony w pracy”, będącą odpowiedzią na palące pytanie czy jesteśmy sami w kosmosie i czy w ogóle warto się męczyć.
Piotr Zabrodzki / syntezatory, organy, inne Macio Moretti / perkusja, bas syntezator, inne www.ladoabc.com lxmp.net