Przed zawieszeniem działalności w 1996 roku, Kinsky zdążył wydać jedną, niespełna godzinną płytę – „Copula Mundi”.
Mimo to zasłużył na okrzyknięcie go „najbardziej progresywnym zespołem lat dziewięćdziesiątych w naszym kraju” [Gazeta Wyborcza]. Zespół wystąpił w ponad stu miejscach, także poza granicami kraju. Nie były to zwykłe koncerty, raczej multimedialne działania performatywne, łączące wiele dziedzin sztuki.
Zespół unikał typowych wywiadów, zamiast tego tworząc manifesty. Te ideologiczno-artystyczne teksty były odczytywane w mediach i na koncertach grupy. Fragment jednego z nich: „Kinsky prezentuje się pozostawiając dowolność interpretacji i uprawomocniając każdą z nich. Każdy odbiorca jest współtwórcą, gdyż to on napełnia treścią formę podaną przez zespół. Forma ta nie jest ograniczona żadnymi zobowiązaniami strukturalnymi, a więc wydaje się, że liczba interpretacji jest ogromna”.
2015 rok okazał się nowym rozdziałem w historii Kinsky’ego. Po blisko dwudziestu latach nieobecności i dwóch latach przygotowań zespół powrócił na scenę i komponuje nowe utwory. Pierwszy koncert odbyły się 17 mają w warszawskiej Hydrozagadce w niemal niezmienionym składzie, z nowym basistą (za Artura Koczergo, który grał w zespole w latach 1992-1996):
Paulus von Kinsky – wokal; Tony Kinsky – gitara, wokal; Czubek – perkusja; Tomecki – gitara basowa
Po tym gigu w internetowym wydaniu Rzeczpospolitej Adam Burakowski swoją relację zatytułował „Wielki powrót Kinsky” (rp.pl, 18 maja 2015), co najtrafniej obrazuje kondycję zespołu.
Po entuzjastycznie przyjętym przez publiczność i dziennikarzy koncercie podczas OFF FESTIVAL 2015 zespół intensywnie pracował nad reedycją jedynej jak do tej pory wydanej płyty „Copula Mundi”. Album ukazał się jesienią na dwóch nośnikach – płyta gramofonowa (wydanie dwupłytowe, Antena Krzyku) oraz płyta kompaktowa (wzbogacona archiwalnymi zdjęciami oraz esejem o historii zespołu KINSKY autorstwa Łukasza Strzelczyka, wyd. Requiem Records).
Kinsky, rozwijając figury postrockowego modelu, wykorzystuje nadal stylistykę gatunków ekstremalnych takich jak HC czy death metal. Jednocześnie nasyca kompozycje atmosferą przypominającą raczej muzykę współczesną niż rockową. Odważne sięganie po rozwiązania strukturalne i z drugiej strony free jazzowe rysuje bardzo szerokie spektrum form i rozwiązań.
Energia i subtelność przenikają się w unikatowy sposób, tworząc niepowtarzalny konglomerat muzycznych emocji – od monumentalnych rozwiązań sonorycznych po subtelne gry ciszą i szmerami. Twórczość kwartetu jest trudna do jednoznacznego zdefiniowania, sam zespół stosuje określenie „muzyka spekulatywna”.
Premiera długo oczekiwanego drugiego albumu Kinsky’ego pt. „Praeterito Futurum” planowana jest na wiosnę 2016.
Bilety 20 zł przedsprzedaż / 25 zł w dniu koncertu
Oficjalna strona – www.kinskyband.pl
Oficjalny FB – https://www.facebook.com/
C.H. District
Istniejący od 1998 roku projekt Mirosława Matyasika, łączący industrialne brzmienia ze współczesnymi produkcjami spod znaku inteligentnej elektroniki. C.H. District ma na swoim koncie kilka pełnowymiarowych albumów wydanych nakładem francuskiego M-Tronic, amerykankiego Tympanik Audio czy polskiego Requiem Records, a także także udział w wielu kompilacjach i remiksach.
Od lat aktywnie nagrywa oraz koncertuje w Polsce i zagranicą. Zagrał m.in na Tauron Nowa Muzyka, Open’er Festiwal, FreeForm Festival, Wrocław Industrial Festiwal, Forma Nova, Cannes Industrial Festival czy Lunchmeat. Pracuje nad nowy materiałem.
https://www.facebook.com/chdistrict-176181450162/
5 komentarzy do “Kinsky + C.H. District”
Napisz komentarz →