Po wielu miesiącach od wydania ich pierwszej płyty rośnie przekonanie, że „Orient” nie utonął w zalewie „hajpów słabego gówna” tylko postawił wciąż pnący się w górę monument. Dzięki konsekwencji i ciężkiej pracy połączonymi ze świetną produkcją i charyzmą, Syny stały się zjawiskiem skupiającym wokół siebie wciąż gęstniejącą grupę zaangażowanych odbiorców, chłonących dogłębnie odurzający klimat „Orientu”. Samą płytę można z powodzeniem umieścić wśród najważniejszych płyt ostatnich lat w Polsce.
Syny to styl, którego nie da się zaszufladkować, to szczery hiphopowy brud, głębokie echo dubu, smród analogowej elektroniki oraz przekaz, który dezorientuje i sprawia, że nie wiesz czy to jeszcze muzyka, czy już film.
Zachwycano się nimi w magazynie Pitchfork, poświęcając im dużą część relacji z festiwalu Unsound, a francuski Traxmag uznał ich „najpiękniejszym odkryciem festiwalu Nowa Muzyka”. Doceniono ich też w Polsce, czego potwierdzeniem jest nominacja do Nocnych Marków magazynu Aktivist.
BILETY: Bilety 20 zł w przedsprzedaży, 25 zł w dniu koncertu
Słuchaj i oglądaj:&
https://pl-pl.facebook.com/
Czytaj:
https://instytutimprowizacji.
http://noweidzieodmorza.com/
http://www.fyh.com.pl/2015/03/
http://www.
http://www.konkubinat.com/#!
Adam Gołębiewski
Adam Gołębiewski – urodzony w 1984 roku perkusista, improwizator, muzykolog, socjolog. Porusza się głównie na gruncie muzyki swobodnie improwizowanej, eksperymentalnej i free jazzu.
W swojej pracy koncentruje się na krańcowym rozszerzaniu możliwości zestawu perkusyjnego i instrumentów perkusyjnych w zakresie ich anatomii, brzmienia i ekspresji, czego rezultatem jest bezpośredni i dojmujący język dźwiękowy.
Był zapraszany do współpracy przez takie ikony muzyki i sztuki eksperymentalnej jak Yoko Ono czy Thurston Moore. Występował i nagrywał z czołowymi przedstawicielami muzyki improwizowanej: Matsem Gustafssonem, Fredem Lonberg-Holmem, Kenem Vandermarkiem, Johnem Edwardsem, Alexem Wardem, Mazenem Kerbajem, Sharifem Sehnaoui, Peterem Evansem, Agusti Fernandezem, Timem Daisy, Hermanem Muntzingiem, Michaelem Esposito, Mikołajem Trzaską, Mike Majkowskim, Łukaszem Szałankiewiczem i wieloma innymi. Mieszka i pracuje w Poznaniu.
Pool North jest zbiorem siedmiu improwizowanych miniatur perkusyjnych powstałym w 2014 roku. U jego podstaw stoi nieklasyczne rozumienie i wykorzystanie instrumentu muzycznego. W oparciu o rozszerzone, w znacznym stopniu autorskie techniki generowania i kształtowania dźwięku, powstaje obraz brzmieniowy daleki od tradycyjnych praktyk instrumentalnych. Przebieg poszczególnych utworów określa przede wszystkim barwa, jej wnikliwe różnicowanie oraz gwałtowna, miejscami bezlitosna ekspresja. Potocznie rozumiany rytm nie odgrywa najmniejszej roli. Pool North stanowią całkowicie akustyczne utwory zrealizowane na konwencjonalnie omikrofonowanym, jazzowym zestawie perkusyjnym.
Pool North
Latarnia 2015
LA005
Muzyka – Adam Gołebiewski
Nagranie – Bartek Olszewski
Miks, mastering – Michał Kupicz
Okładka – Przemysław Jankowiak,
na podstawie koncepcji Adama
Gołębiewskiego